השתלת שיער סינתטי מול FUE
יאיר גילוני
יאיר גילוני

אילו מטופלים מעדיפים שיער סינתטי על פני השתלה טבעית בשיטת FUE?

במרכז הרפואי לבריאות העור, ניתן לעבור טיפולים ייעודיים הנוגעים לדלילות שיער ולהתקרחות – וכמובן שבפגישה איתי, ד"ר יאיר גילוני, ניתן יהיה לבחון איזה מבין הטיפולים רלוונטי עבורכם. שלושת הטיפולים העיקריים הם השתלת שיער סינתטי, ריגנרה והשתלת שיער בשיטת FUE.

אשתף כאן מקרה הנוגע להשתלת שיער סינתטי, ונדבר על המאפיינים של המטופלים שבדרך כלל בוחרים בטיפול זה על פני שיטות אחרות. מדובר באדם די קירח שהגיע לקליניקה והתעניין בהשתלת שיער סינתטי. לאחר בחינה של ראשו, ברור היה שהוא יזדקק להשתלה של כמה אלפי שערות, ולכן כדאי לו לבחון השתלת שיער בשיטת FUE, שבה נלקחים אלפי זקיקים מעורף המטופל ומושתלים באזורים הדלילים החסרים. 

100 שערות שכבר עושות הבדל

הוא בכל זאת רצה לעבור השתלת שיער סינתטי, בשל הרצון להגיע לתוצאה במהירות. כידוע, בטיפול זה, אנו מבצעים תחילה מעין 'טסט', שבו מושתלות כ-100 שערות בלבד. הסיבה לכך: הצורך לוודא שהגוף אינו דוחה את השיער. חשוב לזכור כי השיער אמנם נראה טבעי לגמרי, אבל הוא אינו טבעי. הסטטיסטיקה אומרת שכאחוז אחד מכלל המטופלים, ידחה את השיער הסינתטי שהושתל, והדבר יתבטא בפצעים, בכאבים ובנפיחות באזור שעבר את ההשתלה.

במקרה של דחייה, מוציאים את השיער הסינתטי שהושתל והטיפול לא יתאפשר. כמובן שב-99% מהמקרים, הגוף לא ידחה את השיער הסינתטי. כמובן שעל מנת לוודא שהגוף אינו דוחה את השיער המושתל, מושתלות רק 100 שערות בתחילה, שהן כמות קטנה יחסית. כבר נתקלנו במקרים שבהם מטופלים עוברים טיפול ראשוני של כ-400 שערות שלא לצורך, ולכן חשוב שהטיפול הראשוני יכלול מספר מצומצם ביותר של שערות.

בחזרה למטופל שלנו: על אף שהובהר לו שיצטרך כמות נכבדת של שיער סינתטי ומספר טיפולים כדי להתגבר על אזורים רבים ללא שיער בראשו, הוא התעקש על השתלה בשיטה זו. לכן, בוצע טיפול טסט ראשוני והושתלו לו כ-100 שיערות. מיד לאחר הטיפול, הבחין המטופל בשינוי מסוים, על אף שמדובר בכמות קטנה במיוחד, וציין שהוא כבר לא יכול לחכות לטיפול הבא, שבו יושתלו מאות שערות. חשוב לציין כאן, שיש להמתין שבועות בודדים עד לטיפול הבא, כדי לוודא קליטה טובה של השיער המושתל.

מה מביא אנשים להעדיף שיער סינתטי על השתלה טבעית?

המקרה שתיארתי כאן אינו מיוחד. ישנם מטופלים, בעיקר גברים, שלרוב יעדיפו שיער סינתטי שיושתל בראשם, ולא השתלת שיער טבעי בשיטת FUE – זאת על אף התחזוקה הנדרשת מדי כשנה או מדי כמה חודשים, לשיער הסינתטי. לרוב, יש להם כמה מאפיינים משותפים.

בדרך כלל הגברים שיעדיפו את השיער הסינתטי יהיו מבוגרים יותר, סביב שנות ה-50 ומעלה, לעתים אפילו סביב גיל 70 ויותר. הם יעדיפו זאת לרוב מכיוון שהם לא מעוניינים בתקופה שבה יהיו קירחים ולא מעוניינים בתקופת המתנה עד לגדילת השיער (בשל גילוח שיער ראשם כפי שדורשת שיטת FUE), כמו כן מדובר במטופלים שלא חוששים להשקיע בכך.

ובכל זאת, זה המקום להזכיר, כי בקליניקה נמליץ על השיטה הטובה ביותר לדעתנו, המתאימה למצבכם. לכן, אם אתם מעוניינים בהשתלה בשיטת FUE, ניתן גם כן להגיע לקליניקה ולקבל ייעוץ בנושא.

השתלת שיער FUE - לפני ואחרי
השתלת שיער FUE - לפני ואחרי
דילוג לתוכן