טיפול ריגנרה - אילוסטרציה
יאיר גילוני
יאיר גילוני

האם התוצאות של טיפול ריגנרה קבועות? לכמה זמן הן יישמרו?

ריגנרה היא טיפול זעיר-פולשני המעודד הצמחת שיער ונחשב לדי חדשני, מן השנים האחרונות. בטיפול מבוצע שימוש בזקיקי שיער הנלקחים מעורף המטופל – כדי לחדש את צמיחת השיער באזורים הדלילים, שחווים נשירת שיער מסוימת. בטיפול ריגנרה יוזרקו תאי האב מזקיקי השיער שנלקחו אל האזורים הדלילים, מכיוון שהם מכילים גורמי גדילה ותכונות התחדשות לאזורים מקריחים, כך שזקיקי שיער רדומים צפויים להיות מגורים ויצמיחו שיער חדש.

ריגנרה - פתרון קבוע לנשירת שיער?

אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלות על ידי אלו השוקלים את הטיפול, היא האם התוצאות קבועות. התשובה אינה שחור או לבן. הדבר תלוי במצב לפני הטיפול וכמובן בציפיות השונות של כל מטופל או מטופלת.

אם הטיפול אכן מצליח, ריגנרה מספק תוצאות ארוכות טווח, במיוחד עבור אנשים הסובלים מהתקרחות אנדרוגנית (נשירה מואצת ועיכוב צמיחה מחודשת). הטיפול פועל על ידי גירוי זקיקי שיער רדומים, מה שמוביל לצמיחת שיער חדשה ולשיפור צפיפות השיער. עם זאת, המונח 'קבוע' יכול להיות מטעה, שכן התוצאות תלויות ביעילות הטיפול ובכל מקרה ומקרה, וכמובן באופן תחזוקת השיער לאחר הטיפול. כלומר, ייתכן שתהליך נשירת השיער יתרחב לאזורים שלא טופלו ואז הם יהפכו לדלילים יותר. במקרים כמו אלה, יש צורך להתייעץ בנושא.

כמה זמן יחזיקו התוצאות?

בעוד שצמיחת שיער מחודשת מטיפול ריגנרה יכולה להיות ארוכת טווח, צריך להבין ששום טיפול לאובדן שיער לא מהווה 'תעודת ביטוח' לכל החיים. רוב המטופלים רואים שיפור ניכר בצמיחת השיער בתוך מספר חודשים, עם תוצאות שנמשכות מספר שנים. עם זאת, מכיוון שנשירת שיער היא מצב מתקדם, חלק מהמטופלים עשויים להזדקק למפגשים נוספים בעתיד כדי לשמור על התוצאות שאליהן הגיעו.

בממוצע, טיפול בודד יכול לספק את התוצאה למשך שנתיים עד שלוש, בהתאם לגורמים אינדיבידואליים כמו גיל, גנטיקה וחומרת נשירת השיער.

דילוג לתוכן