צלקות אקנה בפנים
יאיר גילוני
יאיר גילוני

האם טיפול בצלקות אקנה יעיל גם בגיל מבוגר?

רבים ורבות מעוניינים לטפל בצלקות האקנה שבפניהם, אשר נוצרו כתוצאה מפצעי אקנה אינטנסיביים בפנים, המופיעים בדרך כלל בגיל ההתבגרות. מדובר כמובן במפגע אסתטי, שגורם מבוכה לגברים ולנשים שנים לאחר ההחלמה מהאקנה, ועד לשנים האחרונות לא היה לו פתרון ראוי ויעיל. רבים אחרים סבלו מצלקות בפנים ובגוף כתוצאה מאבעבועות רוח שהשאירו חותם לא נאה בגופם.

הטיפול היעיל שאותו אנו מיישמים במרכז הרפואי לבריאות העור כבר למעלה מעשור, הוא שימוש במכשיר ה-ENDYMED החדשני הפועל בטכנולוגיית גלי רדיו (RF). הטכנולוגיה הזו מאפשרת לטפל במגוון סוגי עור (כהה ובהיר כאחד) וגם בסוגי צלקות שונים – לא רק צלקות אקנה, אלא גם צלקות לא אסתטיות שנגרמו בניתוח, או צלקות לאחר אבעבועות רוח. לאחרונה, בהתאם לסוג הצלקת ולעומקה, ייתכן גם שימוש באנרגיית פלזמה, כדי 'להשטיח' את האזור הפגוע. 

הטיפול יעיל גם בעשורים מתקדמים

הטיפול רלוונטי מאוד לסובלים מצלקות, במיוחד באזור הפנים. פה ושם, שואלים אותי מטופלים המגיעים לייעוץ, אם הטיפול צפוי להיות יעיל גם בגילאים מתקדמים יותר, ולא רק בגילאים צעירים. זו שאלה מצוינת שראוי להתייחס אליה. ככלל, באסתטיקה רפואית, ככל שמטפלים בבעיה אסתטית קרוב למועד התרחשותה, כך התוצאה הצפויה להתקבל, טובה יותר. בדיוק כפי שקורה בטיפול בסימני מתיחה, בו עדיף להגיע כאשר הסימנים 'טריים' ובעלי צבע אדמדם-סגלגל. גם בטיפול זה, ככל שההגעה סמוכה למועד ההחלמה, כך הטיפול צפוי להיות יעיל יותר.

עם זאת, אין הדבר אומר שהטיפול בגיל 40 או 60 למשל, יהיה לא יעיל. הניסיון שלנו ומטופלים רבים, יוכלו להעיד כי עורם נרפא בצורה נהדרת לאחר סדרת הטיפולים בגלי רדיו, ולראיה, אוכל להעיד כי בקליניקה טופלה  בהצלחה גם אישה סביב גיל 70. באופן כללי, ניתן לומר כי יעילות הטיפול תלויה בגיל המטופל, בעומק הצלקות ובמצבן הכללי, במספר הטיפולים וגם בטכנולוגיה שהולכת ומשתפרת עם הזמן.

כידוע, מכשיר ה-ENDYMED פועל באמצעות גלי רדיו, הנכנסים אל שכבת העור העמוקה (דרמיס) ומגרים אותו לייצר סיבי קולגן וסיבים אלסטיים, מה שמוביל לשיקום הרקמה. הטיפול באנרגיית פלזמה, יכול לייעל את התהליך ובאמצעות אידוי עדין של שולי הצלקת, להוביל לאפקט החלקה בעור.

דילוג לתוכן