עפעפיים המאופיינים בעודפי עור
יאיר גילוני
יאיר גילוני

כיצד משפיע הגיל על העיניים והעפעפיים?

העיניים הן אחד האזורים הבולטים ביותר בפנים, ולכן סימני הגיל באזור זה נראים לעתים קרובות מוקדם יחסית. עם השנים, העור סביב העיניים מאבד מגמישותו, מה שמוביל לקמטים, שקעים ונפילה של העפעפיים. בנוסף, השרירים התומכים בעיניים נחלשים, מה שיכול להחמיר את מראה הנפילה והעייפות. תופעות אלו יוצרות מראה מבוגר ועייף, גם כאשר האדם מרגיש ערני ומלא אנרגיה.

השפעת הגיל על העפעפיים

עם ההזדקנות, העפעפיים מתחילים לאבד מגמישותם והעור נהיה דק ושברירי יותר. עודפי עור שגדלים עם הזמן עשויים לכסות חלק מהעין, מה שגורם לא רק לשינוי במראה אלא לעתים גם לפגיעה בשדה הראייה. אצל אנשים מסוימים, בעיקר מעל גיל 40, ניתן לראות תחילתה של צניחת עפעפיים, תופעה המכונה פטוזיס (Ptosis). ככל שהגיל מתקדם, המצב מחמיר ועלול לגרום לאי נוחות אסתטית ואף לתחושת כבדות באזור העיניים.

באיזה גיל לרוב פונים לטיפול?

בדרך כלל, אנשים מתחילים לשים לב לשינויים משמעותיים בעפעפיים סביב גיל 40-50. עם זאת, הדבר תלוי בגנטיקה ובאורח החיים. לכן, ישנם אנשים שפונים לטיפול כבר בשנות ה-30 לחייהם. עבור אלו הסובלים מעור עודף מעל העיניים או מעיניים שנראות עייפות תמיד, טיפולי הרמת עפעפיים ללא ניתוח באמצעות אנרגיית פלזמה, יכולים לספק פתרון יעיל ולשפר את המראה הכללי.

גברים ונשים – הטיפול מתאים לכולם

הרמת עפעפיים ללא ניתוח היא פרוצדורה פופולרית גם בקרב גברים וגם בקרב נשים. בעוד שנשים מבקשות לרוב מראה רענן וצעיר יותר, גברים מתעניינים יותר במראה טבעי ואנרגטי, במיוחד בשנים האחרונות כאשר דגש רב יותר ניתן על טיפולי אסתטיקה בקרב גברים. ההליך יכול לעזור לשני המינים להרגיש רעננים יותר, להחזיר את החיוניות לפנים ולמנוע מראה עייף.

הרמת עפעפיים בפלזמה לעומת ניתוח

בשנים האחרונות, טיפולי פלזמה להרמת עפעפיים הופכים לפופולריים יותר בשל היתרונות הרבים שלהם בהשוואה לניתוח. טיפולי הפלזמה מציעים זמן החלמה מינימלי, שכן הם אינם פולשניים, בניגוד לניתוח, בו יש תקופת החלמה ופוטנציאל גבוה לתופעות לוואי. התוצאות של טיפול בפלזמה אמנם מצוינות, אך הן לא 'אגרסיביות' בהשוואה לניתוח מלא. מנגד, היתרון המשמעותי הוא שהמטופל יכול לחזור לפעילות מלאה כמעט מיד לאחר ההליך, והעלות היא נמוכה משמעותית מניתוח קונבנציונלי.

דילוג לתוכן